Bloesemcampagne 2022 in volle gang

De bloesemperiode is aangebroken! De pruimen- en perenbomen staan in bloei en inmiddels laat ook de eerste kersenbloesem zich zien. Op Uitinderegio.nl en de streekwebsites haken we aan op de bloesemcampagne. We promoten deze periode door middel van een combinatie van online promotie, social media, inkoop in  offline media en radiocommercials. Samen levert dit een bereik op van maar liefst ruim 5,8 miljoen mensen!

Dat de bloesem onverminderd populair is is geen verrassing. Ook dit jaar weten talloze bezoekers de regio te vinden. Ook in 2022 is de Bloesem- en Fruitalert razend populair. Op dit moment staat de teller op maar liefst meer dan 5000 extra downloads.

Online campagne

Op Uitinderegio.nl is een speciale bloesempagina ingericht met routes, weetjes en tips. Daarnaast zijn er diverse pagina’s ontwikkeld specifiek gericht op verschillende leefstijlen: de stijlzoeker, inzichtzoeker, avontuurzoeker en harmoniezoeker. Dit is tevens ingericht op de streekwebsites: Welkomindebetuwe.nl, Beleefbommelerwaard.nl en Landvanmaasenwaal.nl.

Naast de online pagina’s op de websites die in eigen beheer zijn is er ook media ingekocht ten behoeve van de bloesemcampagne. Deze online uitingen borduren voort op een uitingen in print. Zo is er samengewerkt met Pasar magazine, gericht op de Vlaamse markt. Naast dit artikel in het fysieke magazine zijn er ook dedicated nieuwsbrieven verzonden, een wedstrijd en een aantal banners in om de bloesemcampagne van offline naar online te vertalen.

Social media

Ondersteunend aan de campagne is een social mediacampagne ingericht. We werken ook hierbij met de verschillende doelgroepen als uitgangspunt. Er zijn diverse visuals ontwikkeld welke ingezet worden via de social mediakanalen. Vanuit deze advertenties linken we naar de website en stimuleren we het downloaden van de Bloesem- en Fruitalert-app.

 

Bloesem- en Fruitalert-app 

In de Bloesem- en Fruitalert-app houden we liefhebbers op de hoogte van de actuele bloesemstand. De app is onverminderd populair. Ook in 2022 wordt de app weer massaal gedownload, in maart 2022 staat de teller op maar liefst 5200 extra downloads. De app is gratis te downloaden via www.bloesemalert.nl.

Radiocommercial

In week 15 en 16 van 2022 is de Betuwse Bloesem ook hoorbaar op landelijke radio. Aansluitend op de leefstijlen en binnen het concept van de bloesemcampagne is een radiocommercial ontwikkeld die op Radio 1 en Radio 2 terug te horen zijn. Luister hier alvast de commercial. In week 15 (11 t/m 17 april 2022) is de spot te horen op Radio 2 en in week 16 (18 t/m 24 april 2022) op Radio 1.

 

Bloesemvideo

De bloesemcampagne komt naast radio, print en online ook in beeld tot uiting. Onderstaande video is in aanvulling op de online campagne ingezet om bezoekers aan de regio het gevoel van de bloesemperiode mee te geven.

Haak ook aan!
Ben je ondernemer en heb jij een activiteit wat past bij deze campagne? Lever jouw activiteiten aan via info@bureautoerisme.nl.

De bloesemcampagne wordt gecoördineerd door Bureau Toerisme en mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland. Gelderland levert je mooie streken.

 

Winkelwagen
Scroll naar top

Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren.