FruitRijk mikt op 350.000 kooplustige bezoekers

Fruitrijk, het veelbesproken toeristische project van FruitDelta Rivierenland dat de tekentafels nog niet is ontstegen, mikt op minstens 350.000 bezoekers per jaar. Iedereen krijgt gratis entree.

Fruitrijk wordt geen educatief themapark, zoals eerder het plan was. Verwacht wordt dat dat te weinig bezoekers zou trekken. Er zal geld verdiend moeten worden met de verkoop van streekproducten uit Rivierenland, met fruit als troefkaart.

Onderzoek

Richard de Bruin, directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland, onthulde woensdagmiddag bij FruitDelta Rivierenland in Tiel de voorlopige resultaten van het concept-haalbaarheidsonderzoek.

Fruitrijk moet en kan, zo leert het onderzoek, gaan draaien op de bestedingen van al die bezoekers. Er moet 7,5 miljoen euro omzet gehaald worden via horeca en met de verkoop van een groot scala aan verse streekproducten. Ook worden er ter plekke koffiebonen gebrand en jams en bonbons gemaakt.

Lees het volledige artikel op Gelderlander.nl

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Winkelwagen
Scroll naar top
Nieuwe partners

Regio op de kaart

Samen met honderden ondernemers zetten wij in samenwerking met gemeenten en provincie de regio op de kaart.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte!

Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om de website zo goed mogelijk te laten functioneren.