Over ons
Stichting Bureau Toerisme
Over Stichting Bureau Toerisme
Sinds 2004 zet Bureau Toerisme zich in om de vrijetijdssector in de regio te ondersteunen en verder te laten groeien. Met een gedreven en professioneel team en een zorgvuldig opgebouwd netwerk van waardevolle partners dragen wij bij aan de ambities van overheden, ondernemers en organisaties.

De aanpak
Rivierenland is met zijn karakteristieke streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal een prachtig gebied voor recreatie. In de afgelopen jaren hebben diverse betrokken partijen al vele stappen gezet voor het uitbouwen van de vrijetijdssector in onze regio.
Het bedrijfsleven heeft geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen en het borgen van de gewenste kwaliteit voor de bezoeker. Ook zijn er faciliteiten ontwikkeld, zoals de routenetwerken, die ons gebied sterker op de kaart zetten en blijvende kansen bieden voor gerichte marketing en communicatie.
Het is onze taak om met vereende krachten te blijven bouwen op de successen om de vrijetijdseconomie in Rivierenland verder te laten bloeien. Regio Rivierenland heeft de vrijetijdssector dan ook sinds 2012 benoemd tot economische speerpunt. Voor de komende jaren zijn de doelen vastgelegd in het Regionaal Ambitiedocument 2021-2025. Ons gezamenlijk beleid legt het fundament om doel- gericht in te zetten op nieuwe resultaten.

De kwaliteit van het landschap, de kernen en de bevolking in de regio Rivierenland vormen een krachtige basis en een belangrijk uitgangspunt voor economische groei.
PIJLERS VAN GEBIEDSONTWIKKELING
KENNIS
ONTWIKKELING
INFORMATIE
MARKETING
Strategische Marketing Visie
Sinds 2012 stelt Stichting Bureau Toerisme een strategische marketingvisies op. In de strategische Marketingvisie geeft de organisatie haar visie over gebiedsontwikkeling.
In maart 2022 komt de vernieuwde Strategische Marketingvisie uit.