Regiopromotie

Projecten

Maak kennis met onze projecten

Streekpromotie Land van Maas en Waal

In het jaarprogramma van Bureau Toerisme Land van Maas en Waal wordt ook dit jaar aandacht besteed aan versterking van de regiopromotie. Bureau Toerisme Land van Maas en Waal zet zich in voor kennis, ontwikkeling, informatie en marketing voor het authentieke Land van Maas en Waal.
De regiopromotie is een samenwerking met het bedrijfsleven en gemeenten en kan daardoor geïntegreerd worden in de regionale en landelijke promotie. Een goed voorbeeld is de directe doorverwijzing van landvanmaasenwaal.nl naar de regionale websites van de Betuwe, Bommelerwaard en het Rijk van Nijmegen. Maar dit zal ook steeds meer vorm krijgen in marketingactiviteiten. Zo heeft de organisatie ervoor gekozen om de regiomerken mee te nemen in de gebiedsgerichte aanpak van de campagne ‘Gelderland levert mooie streken’ .

Streekmarketing Bommelerwaard

Op 1 juli 2020 is het verhaal van de Bommelerwaard, Bommelerwaard: eiland tussen Maas & Waal, gelanceerd inclusief de website www.beleefbommelerwaard.nl en een huisstijl voor de Bommelerwaard.

Over de Maas

Zes gemeenten aan de oevers van de Maas steken de handen ineen middels een aanpak ‘Over de Maas’ om de rivier die juist zo belangrijk is in onze profilering te benutten als kans om bezoekers meer te laten ontdekken. Het gaat om een meerjarige samenwerking mogelijk gemaakt door de gemeenten Heusden, Maasdriel, Oss, ’s-Hertogenbosch, West Maas en Waal en Wijchen.

Hanzestad Maasbommel

Hanzestad Maasbommel is de kleinste hanzestad van Nederland. Gemeente West Maas en Waal benut de geschiedenis van het stadje als thematische verhaallijn voor de invulling van toeristisch recreatieve activiteiten. Voor de activiteiten sluit de gemeente aan bij Europese projecten en wordt de verbinding gemaakt met lokale projecten en de streekmarketing van het Land van Maas en Waal. Bij de uitvoering van activiteiten wordt samengewerkt met verschillende partijen, waaronder het Dorpsplatform Maasbommel, de evenementenorganisatie van de Hanzedagen in Maasbommel en Bureau Toerisme.

Betuwe Grand Cru

De Betuwse streekproducten kenmerken zich door de eerlijke en de ambachtelijke manier waarop ze worden gemaakt. De Betuwse wijnen daar een goed voorbeeld van. De Betuwse wijnen behoren zelfs tot de beste wijnen van de lage landen!

Gelderse streken

Om de Gelderse streken (Rivierenland, Veluwe, Achterhoek, Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen) meer naamsbekendheid te geven, werken de Regionale Bureaus voor Toerisme al sinds 2011 samen aan de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’.
De activiteiten richten zich zowel op de binnenlandse Nederlandse markt als op de buurlanden België en Duitsland. Jaarlijks wordt een activiteitenprogramma uitgewerkt met deelname aan beurzen, commercials op radio en tv, special interest-bladen, samenwerking met bloggers/vloggers en diverse online campagnes (met name via social media).

Gelderse routes

Op Gelderseroutes.nl vind je de mooiste routes in de Achterhoek, Regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Veluwe die samen Gelderland vormen. De routes zijn voorzien van leuke ‘tips voor onderweg’, bijzondere adresjes die de moeite waard zijn om even af te stappen. Iedere route is natuurlijk ook voorzien van een handige kaart.

Betuws Best

Wie de Betuwe bezoekt en bij een boerderijwinkel of streekmarkt stopt, ziet producten met het Betuws Best streekmerk. Betuws Best is een overkoepelend label voor streekproducten. Ondernemers kunnen zich met dit label gezamenlijk profileren.

Winkelwagen
Scroll naar top